Ook in Nederland is Shell marktleider. Dacht je dat het daarbij alleen draait om benzine, diesel en smeermiddelen? Dan heb je het goed mis! Zo zijn onze stations ook meesters in het voorzien van onze gasten van lekkere broodjes, snacks, goede koffie en schone toiletten. Gastvrijheid staat dan ook voorop, want dagelijks verwelkomen we honderdduizenden gasten: jong, oud, man, vrouw. Sommigen gehaast, anderen relaxed. De een in driedelig kostuum, de ander in voetbaltenue. Op de Shell-stations is iedereen van harte welkom!

Ontwikkelingsmogelijkheden

Klinkt bovenstaande als muziek in de oren, maar vind je jouw persoonlijke ontwikkeling ook belangrijk? Dan is werken op een Shell-station helemaal iets voor jou! Bij Shell nemen we leren en het beste uit jezelf halen dan ook uiterst serieus. Zo worden gastheren en gastvrouwen van Shell-stations bijvoorbeeld opgeleid tot de meest gastvrije van Nederland en volgen onze stationsmanagers diverse programma’s om hun teams nog beter te kunnen aansturen. En dat doen we niet zomaar: gastvrije en deskundige medewerkers zorgen voor tevreden gasten en een leuke werksfeer.
Vraag jij je nou af hoe die ontwikkeling precies in zijn werk gaat? Nou daar hebben wij twee opties voor: Leren in de praktijk en onze enige echte Shell Academy!

LEREN IN DE PRAKTIJK

Wij geloven er allereerst in dat je leert door het gewoon te doen, dus door jouw dagelijkse werkzaamheden uit te voeren. Natuurlijk laten we je niet meteen in het diepen vallen en ontvang je als nieuwe medewerker een uitgebreid introductieprogramma. Ook krijg je duidelijke werkinstructies om jouw werk zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. Natuurlijk doe je dat niet alleen. Je krijgt namelijk ook goede begeleiding zodat jij je zo goed mogelijk kunt ontwikkelen.

Shell hospitality training academy

SHELL ACADEMY

Wanneer je bij een Shell-station werkt, volg je cursussen en opleidingen bijvoorbeeld via de Shell Academy. Deze academie is ontwikkeld in samenwerking met NCOI, het grootste opleidingsinstituut van Nederland. Shell Academy biedt cursussen en opleidingen met name gericht op vakinhoudelijke verdieping en continue verbetering van gastvrijheid.

De opleidingen sluiten goed aan bij de dagelijkse praktijk. Sommige cursussen, waaronder de gastvrijheidstraining, volg je klassikaal op verschillende locaties in Nederland. Andere opleidingen volg je online in jouw eigen tempo. Bijna alle trainingen worden afgesloten met een praktijkopdracht op het eigen servicestation.

  • NIVEAU 1:

    Focus op brede basis kennis, met name gericht op praktische taken op en rondom het tankstation.

  • NIVEAU 2:

    Verdieping van de stof, gericht op persoonlijke ontwikkeling. Speciaal ontwikkeld voor de ervaren medewerkers van het tankstation.

  • NIVEAU 3:

    Verdieping van de stof, gericht op persoonlijke ontwikkeling. Speciaal ontwikkeld voor de ervaren medewerkers van het tankstation.

  • NIVEAU 4:

    De werknemer wordt opgeleidt tot expert rondom het pompstation. Doormiddel van het afronden van deze training, is het mogelijk om door te stromen naar een stationsmanager.

Bijna alle trainingen worden afgesloten met een praktijkopdracht op het eigen servicestation.